Dodatek węglowy – nowe zadanie dla gmin

W dniu 11.08.2022 r. Prezydent RP podpisał ustawę o dodatku węglowym. Dodatek jest świadczeniem jednorazowym, którego wysokość wynosi 3.000,00 zł.

 

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.

Ustawodawca nie przewidział żadnego kryterium dochodowego.

Świadczenie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).

 

Kto będzie mógł ubiegać się o dodatek węglowy?

1) osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
2) osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

 

Powyższe zadanie będzie realizować Ośrodek Pomocy Społecznej w Opalenicy

– ul. Wyzwolenia 27. Kontakt: tel. (61)44-77-280, (61)44-74-850, tel. Kom. 510-131-557.

 

Informację, kiedy rozpocznie się nabór oraz wzór wniosku podamy w osobnym komunikacie.