Startuje kampania cukrownicza

Przez najbliższe 115 dni potrwa tegoroczna kampania cukrownicza. W poniedziałek 7 września odbyło się oficjalne odpalenie pieca na terenie zakładu Nordzucker Polska w Opalenicy.

W wydarzeniu wziął również burmistrz Opalenicy Tomasz Szulc, który był odpowiedzialny za podpalenie jednego z czterech palenisk w gigantycznym piecu – sercu opalenickiej cukrowni. Pozostałe odpalali – prezes Zarządu Marcin Lechowski, członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Małgorzata Leśniewska oraz Dyrektor Cukrowni Janusz Nożewnik.

Po raz drugi mam wielki zaszczyt i przyjemność uczestniczyć w rozpaleniu pieca, który symbolizuje rozpoczęcie kampanii. Jest to dla mnie ogromne wydarzenie, gdyż będąc burmistrzem, czy wcześniej będąc we władzach powiatu, współpraca z cukrownią praktycznie nie istniała. Nie mówi się o tym co było, jednak chcę zaznaczyć, że zawsze w sercu mnie to bolało, bo cukrownia to Opalenica, tak tutaj to traktujemy i chcemy, jako miasto wspomagać Państwa tym, czym możemy. Jest to dla nas bardzo ważny zakład – mówił Tomasz Szulc podczas uroczystości. – Takiej współpracy z zarządem firmy, z panem prezesem, jak mamy teraz, nie było nigdy. Ja jestem z tego bardzo zadowolony. Chciałem właśnie w Państwa obecności wyrazić swoje podziękowania – zwracał się do obecnych na placu pracowników opalenickiej cukrowni. Życzę Państwu, żeby ta cukrownia była bezpiecznym miejscem. Życzę dobrej współpracy z wszystkimi, w tym plantatorami, dostawcami. Życzę Państwu przede wszystkim udanej, owocnej kampanii, a rolnikom wysokich plonów – dodał burmistrz.

Prezes zarządu Nordzucker Polska Marcin Lechowski zaznaczył z kolei, że za każdym razem, gdy burmistrz odwiedza zakład, kampania jest bardzo udana: – Tak było w zeszłym roku, myślę, że w tym roku będzie jeszcze lepiej – mówił.

Prezes pochwalił się przed załogą również tym, że zarząd koncernu zaakceptował plan inwestycyjny dla opalenickiej cukrowni, co oznacza kilkuletni program inwestycyjny i realny zastrzyk w postaci kolejnych milionów euro na modernizację cukrowni.

W związku z rozpoczęciem kampanii Marcin Lechowski również życzył załodze wszystkiego dobrego na czas jej trwania, bezpiecznej pracy i świetnych wyników podczas jej trwania.

Dodać należy, że kampania 2020/2021 powinna zakończyć się około 2 stycznia 2021 roku. Odpalenie pieca nastąpiło w poniedziałek, zaś od 11 września planowane jest rozpoczęcie krajania przywożonych przez rolników buraków.

Dodajmy, że fabryka cukru w Opalenicy powstała w 1884 roku. Tam też znajduje się siedziba firmy Nordzucker Polska S.A. Wyprodukowany cukier jest magazynowany w silosach o łącznej pojemności 60.000 ton: jeden silos o pojemności 40 000 ton i dwóch o pojemnościach po 10 000 ton. Cukrownia Opalenica słynie z produkcji cukru najwyższej jakości, który możemy znaleźć nie tylko na półkach sklepowych pod marka Sweet Family ale także w wielu renomowanych produktach spożywczych produkowanych w Polsce.

 

Więcej zdjęć na naszym Facebooku.

 

JC